zaterdag 16 april 2016

Ronde locloods

Op deze baan kan zeker geen locloods ontbreken, ik heb gekozen voor de locloods van Kibri, prijs en kwaliteit verhoudingen zijn redelijk te noemen.
Jammer genoeg was ik verrast dat de Kibri locloods niet compleet was, de 'grote' doos bestaat uit een 3 voudig loods, voor een 3 korte treinen, voor de langer treinen moest er een extension kit gekocht worden. Nu heb ik dan 2x basis loods met 4x verlenging.
Mag de bouw beginnen..........
Hier ga ik mee beginnen, ruimte voor 6 locs.

DEEL II

Ringloods, locloods is een flinke klus.....na alles te hebben uitgepakt en gecontroleerd te hebben, blijkt dat de oppervlakte nodig voor te bouwen, groter is dan mijn werktafel, luxe problemen dus!
Hier de begin phase, met het in elkaar zetten van de bouwpakket. 
Door plaats gebrek moet ik me verplaatsen tot bouwen op de vloer, niet makkelijk, weet ik.....komt goed, hoop ik.
Op de layout zal de locloods op een fundering komen te staan, dit zal ik in een ander stuk verder uitleggen hoe ik dit maak, inclusief de bijbehorende inspectie putten.
Hier ook te zien, ruimte voor 6 locs, een goed begin, altijd ruimte in de toekomst voor uitbreiding.
Alvast een aantal deuren erin gezet, beetje verweerd ook. Deze deuren zullen in de toekomst met servo motoren aangestuurd worden, uiteraard zal ik dit verder toelichten met foto's ter zijne tijd.
Buitenkant van de locloods is nu ook voorzien van verf en verwering, het begint nu ergens op te lijken, nog een foto te zien met een aantal locs..............

DEEL III

Zoals ik al eerder aangaf, zou ik graag de deuren willen maken dat deze open kunnen door middel van servo's! Ik kon het niet laten om dit eerder op te pakken dan dat mijn bedoeling was.........
hier volgt dan een korte rapportage van de bewerkingen.
De locloods van Kibri heeft standaard geen plaats voor de servo's in te bouwen, dit heb ik als eerst moeten oplossen, met houten latjes heb ik dit kunnen creĆ«ren. 
Op deze houten latjes komen nog wat dwarsliggers met hierop de servo's gemonteerd...
Hier zie je de servo's op de plaats. Een paar zijn ook al met de deuren verbonden, dit is gedaan met staal veerdraad van Conrad. De hout heb ik ook zwart geverfd, dan valt het dadelijk niet zo zeer op.
Op de houten dwarsliggers is er ook ruimte om de besturing printplaten te monteren.
Vervolgens de electronica inbouwen... en dan alles verven, testen en op de baan inbouwen.
Hier een close up foto van de verbinding tussen servo en deur. op de deuren heb ik een plastic tag gelijmd met daarin een gat. De plastic tag is een onderdeel uit de bouwdoos zelf, de tags geven aan de partnummer van de onderdelen, makkelijk oplossing.
In de veerstaal zijn wat bochten en hoeken aangebracht om wat spanningen op te vangen.
Bij het testen blijkt alles heel goed te werken, de servo's goed afgesteld, nu inbouwen op de layout zelf. De grond binnen de locloods is gemaakt van tegellijm.......dit zal ik laten zien in een ander bericht.


WORDT VERVOLGD.......

Geen opmerkingen:

Een reactie posten