dinsdag 8 maart 2016

Tafel klaar, en nu?

Nu is het tijd om de rails te gaan leggen, zoals eerder aangegeven heb ik een plan in mijn hoofd, nu deze overbrengen naar de tafel......
De rails kunnen niet rechtstreeks om de hout liggen, dit geeft teveel lawaai bij het rijden, de meeste rail bouwers gebruiken als isolatie tussen de rails en de hout 'kurk', dit gebruik ik niet.
Laminaat isolatie, gewoon vloer isolatie heb ik gevonden, een fractie van de prijs van kurk en werkt net zo goed.
Ik besloot om de geheel tafel te bekleden met deze isolatie, en waar de rails komen nog eens een strip op te leggen, onder de rails komt dan 6mm isolatie te liggen. Voor net 3 euro per vierkante meter, is het dus goed te doen.
Hier te zien de tafel bedekt met de eerste laag isolatie

Voor onder de rails heb ik strippen van 18mm gesneden, deze zijn dan heel makkelijk voor in de bochten te buigen.
Gewoon de middenlijn volgen van de getekende spoor. De isolatie plak ik op de plaats met dubbelzijdig tape.
Later zullen de rails hier bovenop komen te liggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten