donderdag 17 maart 2016

Eindelijk rails leggen

Het is zo ver, rails leggen.........
In eerst instantie de baan plan erbij halen, over de jaren heen heel wat baan stukken en wissels verzameld, zoals eerder aangegeven een paar keer eerder pogingen gemaakt om een baan te bouwen, hiervan heb ik wel wat materiaal overgehouden. Dit materiaal of het nu rails, wissels, gebouwen of wat dan ook zijn ga ik zeker nu ook gebruiken.
Het lijkt me wel leuk om eigen wissels te gaan maken, deze zijn wat natuurlijker van vorm en het idee om zelf iets te maken heeft mij altijd eerder aangesproken dan een 'kant en klaar' versie te kopen.
Ik was op internet gaan zoeken hoe ik eigen wissels kon maken, na wat zoek werk ben ik deze site tegengekomen handlaidtrack op deze site wordt haarfijn uitgelegd hoe wissels gemaakt kunnen worden, tevens zijn ook templates te down-loaden......gratis!!
Eerst het middenlijn getekend, de isolatie in stroken van 2cm snijden,  deze dan met dubbelzijdig tape vast plakken, de isolatie is heel makkelijk te buigen in de bochten.
Vervolgens de rails leggen en met spijkers vast zetten.
Via Marktplaats heb ik een Fleischmann draaischijf kunnen kopen! een draaischijf mag zeker niet ontbreken in The Engine Yard.
Hier een idee te geven van welke richting dat ik op wil.
In de volgende post zal ik wat meer vertellen over mijn eigen gemaakte wissels.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten