zondag 14 februari 2016

Waar te beginnen?

Ruimte, waar komt de baan? hoeveel plaats? groot baan of juist klein? Thema? Bergen of vlak?

Ik heb gelukkig een redelijk formaat zolder, het is dus voor de hand liggend dat mijn baan op de zolder komt, niet te groot maar ook niet te klein (nog niet!)
Ik heb besloten om mijn baan niet op een bepaald thema te bouwen, waarom? Ik ben altijd onder de indruk geweest van de stoomtrein tijdperk, alle stoomtreinen dus, het heeft iets wat mij ooit heeft geraakt, de kracht, de geur, de maat, iets magisch en ook romantisch......mijn baan wordt dus wel in deze tijdperk gebouwd.
Ik heb niet voor een bepaald thema gekozen, de baan wordt gevuld met stoom treinen van heel Europa, daarom lijkt het mij leuk om een soort mini museum te bouwen.
Kijk op deze links voor mijn inspiratie DidcotZ.L.S.M.Spoorwegmuseum in Utrecht
This is mijn  eerste tekening, ruw scetch van hoe ik mijn baan wil maken.
Er wordt altijd gezegd, maak en plan en blijf bij deze plan....ik doe mijn best, maar beloof niks.

Het is mijn bedoeling dat op deze blog, laat zien door middel van foto's en een beetje tekst de opbouw van mijn baan, die de naam heeft "The Engine Yard"
Ook zal ik laten zien hoe ik niet alleen bouwpakketten maak, maar ook scratch building, denk aan wissels, stootblokken, inspectie putten enz.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten